29 Eylül 2008 Pazartesi

Babanızın askerlik borçlanmasını yaptırıp aylık bağlatabilirsiniz

Soru: I) Babam Nisan 2008'de vefat etti. Annem dul kalması üzerine dedemden yetim aylığı almaya hak kazandı. Yetim ayhğı bağlanması için başvuru yaptık. Babamın SSK'ya girişi 1982 olup, ölüm tarihine kadar, 613 gün prim ödemesi var. Babamın prim ödemesini, askerlik borçlanmasıyla 900 güne tamamlayıp, ölüm aylığı alınabilir mi?
2) Annem ve babamdan ölüm aylığını, dedemden de yetim aylığı alabilir mi?
3) Öğrenciyim. Ben de ölüm aylığından faydalanabilir miyim 've oranı ne olur?

Cevap: I) 1 Ekim 2008'e kadar yürürlükte olan mevcut yasaya göre, 5 yıl siqortalılık süresi ve 900 gün prim ödemesi olan sigortalının ölümü halinde, hak sahiplerine ölüm aylığı bağlanmaktadır. Babanızın askerlik süresinin 287 gününü borçlanmak suretiyle, 613 gün olan prim ödemesini 900 güne tamamlayıp hak sahiplerine ölüm aylığı bağlatabilirsiniz.
2) Dedeniz SSK'h değilse, yani Bağ-Kur veya Emekli Sandığı'na tabiyse, anneniz dedenizden yetim, babanızdan dul aylığı alabilir. Ancak, dedeniz de babanız gibi SSK ya tabi ise iki aylık alamaz. Aylıklardan tutar itibarıyla yüksek olanı alır.
3) Orta öğrenimdeyseniz 20, yüksek öğrenimdeyseniz 25 yaşınızı doldurana kadar babanızdan dolayı yetim aylığı alabilirsiniz. Aylık bağlama oranınız yüzde 25.

Hiç yorum yok:

Arşiv