29 Eylül 2008 Pazartesi

1994-1996 yılları için bağkurlu olamazsınız

Soru: 1960 doğumluyum SSK girişim 1984. Askerliğimi SSK girişimden önce, 1982'de yaptım. 3500 gün prim ödemem var. Askerlik borçlanmamı yatırmadım. 1994-1996 arasında çayocağı işlettim. Bu döneme ait vergi kaydım var. Ancak, Bağ-Kur'a herhangi bir kaydım yok. Yeni çıkan Bağ-Kur affından yararlanıp geriye doğru borçları yapılandırıp ödemek için bilgi almaya gittim. Affın, 2000'den sonraki her için olduğunu söylediler. Geçmişe dönük yapılandırma imkanından nasıl faydalanabilirim? Böyle bir imkanım var mı? Faydalanabilirsem, ne zaman emekli olabilirim, faydalanamıyorsam ne zaman emekli olabilirim?

Cevap: Bağ-Kur'dan doğru bilgi vermişler. 1994-1996 yılları için Bağ-Kur' a kayıt olup, hesaplanan prim borcunu aftan yararlanarak ödeyemezsiniz. Çünkü, Bağ-Kur'a sizin gibi süresi içinde kayıt ve tescilini yaptirmayanların sigortalılık hak ve yükümlülükleri 4 Ekim 2008'den itibaren başlatilmaktadır.4 Ekim 2000' den öncesi için Bağ-Kur sigortası başlatmak mümkün olmadığından, Bağ-Kur'lu olamazsınız. Dolayısıyla, bu dönem için prim borcunuz da olamayacağından,aftan yararlanamazsınız: Askerliğinizi sigorta başlangıç tarihinden önce yaptığınızdan ve prim ödemeniz de yetersiz olduğundan, borçlanmanızda yarar var. Sigorta başlangıç tarihi yerine başlangıç yılinızı verdiğinizden, emekli olacağınız tarihi yaklaşık olarak verebiliyoruz. Askerlik sürenizi borçlanmanız halinde emekli olmak için, 25 yıl sigortalılık süresi, 5150 gün prim ödeme ve 47 yaş şartlanna tabi olursunuz. 1110 gün daha prim ödeyerek askerlik süreniz (18 ay kabul edilmiştir) dahil 4040 gün olan prim ödemenizi, 5150 güne tamamlayacağınız tarihte emekli olabilirsiniz (ara venneden prim öderseniz eylül 2010 da emekli olabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Arşiv