3 Ekim 2008 Cuma

Emekli olacağınız zaman SSK ile Bağ-Kur sigortanız birleşir

Soru: Ticaret meslek lisesi mezunuyum. 1998'de staj nedeni ile SSK başlangıcım oldu. Daha sonra bir özel şirkette 17 ay sigortalı olarak çalıştıktan sonra askerliğimi yaptım.ve geldim. Eylül 2006'da bir şirkette çalışmaya başladım ve ortak olduğum için Bağ-Kur'lu oldum. Eğer Bağ-Kur'lu olarak emekli olmaya hak kazanırsam, daha önceki SSK'lı olduğum günler silinecek mi, yoksa Bağ-Kur prim günüme mi eklenecek? Bir de yakın bir zamanda Bağ-Kur'um iptal olacak ve tekrar SSK'ya geçiş yapacağım. Benim bu değişikliklerden ötürü, primimin silinmesi ya da buna benzer bir kaybım olur mu? Bağ-Kur'lu olarak emekli olmak mı daha avantajlı olur, SSK'lı olarak emekli olmak mı?

Cevap: Bağ-Kur'dan emekli olmaya hak kazandığınızda, SSK'ya prim ödenen günlerinizin silinmesi gibi bir durum olamaz. SSK'lı günlerinizle Bağ-Kur'lu günlerinizi birleştirmek suretiyle emekli olacaksınız. Yani SSK'daki primi ödenmiş günleriniz, Bağ-Kur günlerinize eklenecek. Bağ-Kur'unuzu kapatıp, SSK'ya geçmeniz halinde de herhangi bir prim gününüz silinmeyecek. SSK'ya 1260 gün (3.5 yıl) prim ödediğinizde SSK'dan emekli olma hakkı elde edeceksiniz. SSK'dan emekli olmanız avantajlıdır.

Hiç yorum yok:

Arşiv