28 Eylül 2008 Pazar

Yurt dışında işsız Kaldığınız süreleri borçlanabilirsiniz

Sonı: 1953 doğumluyum. Yurt dışında çalıştığım işlerde SSK'yı pek önemsemedim. Ama emekli olmam gerekiyordu. O yüzden Şubat 2008'de isteğe bağlı sigortaya prim ödemeye başladım. 1890 gün yurt dışı çalışma süremi borçlandım ve bedelini ödedim. 600 gün askerlik süremi de borçlanarak ödedim. 2490 gün prim ödemem oldu. Şubat 2008'den beri de her ay isteğe bağlı sigortaya 153 YTL prim ödüyorum. Yurt dışından yaklaşık 1200 gün çalışmama ilişkin evrak gelecek. Geldiğinde bu süreyi de borçlanacağım. Bu şartlar altında ne zaman emekli olabilirim? Sizce durumum çok mu kötü?

Cevap: Yurt dışından gelecek olan 1200 günü de borçlanmanız halinde, sigorta başlangıç tarihiniz, borçlanma süreniz kadar(3690 gün) geri gider ve emekli olmak için 25 yıl sigortalılık süresi, 5900 gün prim ödeme ve 57 yaş şartına tabi olursunuz. 2060 gün daha prim ödeyerek, 3840 gün olan prim ödemenizi 5900 güne tamamlamanız şartıyla 25 yıllık sigortalılık sürenizi dolduracağınız 1 Kasım 2022'de emekli olabilirsiniz. Aynca, 1200 gün borçlanmadan sonra prim ödemeseniz de 15 yıl sigortalılık süresi 3600 gün prim ödeme ve 58 yaş şartlanna tabi olarak 15 yıllık sigortalılık sürenizi dolduracağınız 1 Kasım 2012'de kısmi yaşlılık aylığı ile emekli olabilirsiniz (yaş haddinden emeklilik) Yurt dişı çalışma sürelerinin arasında ve sonundaki işsiz kalınan sürelerden her birinde bir yıla kadar olan kısmı da borçlanabiliyor. Yurt dışı çalışmanızın arasında ve sonunda işsiz kaldığınız süreler varsa her birinin bir yıla kadar olan kısmını da borçlanabilirslniz. Bu şekilde 2 yıl daha borçlanma yaptığınızı varsayarsak, doğum tarihiniz 23 Mayıs 1953 ve öncesi bir tarihse 1 Kasım 2010'da, doğum tarihiniz 24 Mayıs 1953 ve sonrası bir tarihse 58 yaşınızı dolduracağınız 2011 'de emekli olabilirsiniz. Durumunuz kötü olarak nitelenemez.

Hiç yorum yok:

Arşiv