17 Eylül 2008 Çarşamba

Yetim aylığı alamazsınız ancak dul aylığınız devam eder

Yetim aylığı alamazsınız ancak dul aylığınız devam eder

Soru: 10 Şubat 2008'de vefat eden babamın maaşını almak için SSK'ya müracaat ettim. Ancak, sigortalı olarak çalışacağım için bunun mümkün olmadığını söylediler. Eşim malulen Bağ-Kur' dan emekliydi. Ölümünden sonra esinden maaş bağlandı.
1) Çalışıyorum, babamın maaşını alamaz mıyım?
2) 11 Mart 1976'da sigorta başlangıcım var. Ara boşluğum çok. Eylül 1996 tarihinde işe tekrar girdim. Ama iş yeri bana farklı numara verdi. Bu numaraya bilfiil işlem devam etti. Ne zaman emekli olabilirim?

3) Emekli olana kadar eşim ve babamın maaşını alabilir miyim?
Cevap: 1) SSK, sosyal güvenlik kurumlarına tabi olarak çalışan veya bu kurumlardan kendi çalışmalarından dolayı gelir veya aylık alan bekar, evlense de boşanan veya dul kalan kız çocuklarına anne ve babalarından dolayı yetim aylığı bağlamaz: SSK'lı olarak çalıştığınız için . babanızdan dolayı yetim aylığı alamazsınız .
2) 8 Eylül 1999 itibarıyla sizin gibi 18 yıldan fazla süredir sigortalı olanlar, emekli olmak için, eski yasa kapsamında 20 yıl sigortalılık süresi ve 5000 gün prim ödeme şartıyla emekli olabiliyor. Prim ödeme gün sayımızı 5000 güne tamamlayacağınız tarihte, yaş şartına tabi olmadan emekli olabilirsiniz. İşe başlarken sigorta sicil numaranızı işverene vermediğinizden, ilk defa sigortalı işe başlıyor gibi işlem yaparak yeni sicil numarası almışlar. Sicil numaralarınızın birleştirilmesi için SSK'ya yazılı olarak başvurun
3) Babanızdan dolayı yetim aylığı alamazsınız. Ancak eşinizden dolayı aldığınız dul aylığını emek1i olduğunuzda da almaya devam edersiniz. Evlenmediğiniz sürece dul aylığınız kesilmez.

Hiç yorum yok:

Arşiv