14 Eylül 2008 Pazar

Son yılların en güzel düzenlemesini işkenceye çevirdiler, mahkemeye gidin

Son yılların en güzel düzenlemesini işkenceye çevirdiler, mahkemeye gidin
Soru: 1 Nisan 1983-15 Mayıs 1986 arası Bağ-Kur kaydım, 1176 gün prim ödemem var. 1 Haziran 1986' da SSK' da işçi olarak çalıştım. 1370 gün de SSk'ya prim ödedım. 1 Kasım 1989-9 Ocak 1994 arası tekrar Bağ-Kur'lu oldum. Bağ-Kur'a 7 yıl 4 ay 13 gün prim ödemem var.

1 Ekim 1994 ile 30 Nisan 1998 arası isteğe bağlı sigortalı olarak 1290 gün prim ödedım. Yalnız, prim ödeme esnasında 20 Ocak 1997' de vergi kaydım mevcut. 2007'de SSK'ya 601 gün askerlik borçlanması yaptırın. 1N5an19830Ians~orta başlangıcın 2 Temmuz 1981 olarak geri gitti. 13 Nisan 2007'de SSK'ya emeklilik için başvurdum. SSK, Bağ-Kur' dan 7 yıl4 ay 13 günlük primimi isteyince, isteğe bağlı sigortanın bitiş tarihi olan 30 Nisan 1998 sonrası Bağ-Kur'un resen tesciliyle yüz yüze kaldım. Bağ-Kur kaydım gözükmüyor ama müracaatımla tarafıma toplu borç da çıkarıldı. Bunun üzerine Kocaeli İş Mahkemesi'nde dava açtım. Davadan
1 yıl sonra 1479 sayılı yasaya 5458 sayılı yasanın 13'üncü maddesiyle eklenen yeni ek 19 maddesinden yararlanmak üzere davamdan feragat ettim. 1 "Mayıs 1998'den sonraki tescilimin bu yasadaki 5 yıl ve üzeri borçların kişilerin isteği üzerine silinebileceği ifadesinden yararlanmak istedim. Ancak, Bağ-Kur'dakiler 19'uncu madde ile ilgili işlem yapamadıklarını, Ankara' dan gelecek haberi beklediklerini söylediler. 1 Ocak 1961 doğumluyum, 47 yaşındayım. 19'uncu maddeden yararlanmak üzere dilekçe ve mahkemeden feragat belgemi iadeli taahhütlü olarak kuruma gönderdim. Nasıl hareket etmem konusunda sizden destek beklemekteyim?

Cevap: 5 yıl ve daha fazla Bağ-Kur prim borcu olanların, sigortalılıklarını durdurarak, prim borçlarını sildirebilmeleri için, bugün itibarıyla yürürlükte iki yasa maddesi var. Ancak, sizin gibi 5 yıldan fazla prim borcu olduğundan sigortasını durdurarak prim borcunu sildirmek isteyenlerin talepleri karşılanmıyor. Sebebi, keyfi uygulama. Keyfi uygulamaya 8 Mayıs 200S- tarihli Resmi Gazete' de yayımlanan 5754 sayılı yasa ile 5510 sayılı yasaya eklenen geçici 1Tnci madde hükmü yol açıyor. Bu maddeye göre, Sosyal Güvenlik Kurumu bir genel tebliğ çıkartacak ve Bağ-Kur'a 5 yıl ve daha fazla prim borcu olanlara, 6 ay içinde prim borcunu ödemediği takdirde sigortalılıklarının durdurulacağını duyuracak. 6 ay içinde borcunu ödemeyenlerin de sigortalılığını durdurarak prim borçlan silinecek. Silinen borca ilişkin olan süreler de sigortalılık süresi olarak değerlendirilmeyecek. Yasa 8 Mayıs 2008 tarihli Resmi Gazete' de yayımlanmasına ve neredeyse tamamına yakın kısmı 1 Ekim 2008'de yürürlüğe girecek olmasına karşın, bu madde genel hukuk kurallarına da aykırı olarak geriye yönelik 30 Nisan 2008'de yürürlüğe kondu. Ancak, Bağ-Kur Yasası Ek Madde 19'uncu madde hükmünü de 30 Nisan 2008'de, yani aynı tarihte yürürlükten kaldırmayı unuttular. Ve prim borcu silinmesine ilişkin iki madde çıktı ortaya. Ancak, iki maddeye rağmen sigortalının talebi karşılanmıyor. İşi yapilmıyor. Sizin gibi emekli olacaklar dahil pek çok sigortalı mağdur ediliyor. Son yıllarda yapılan en yerinde ve en takdir edilen uygulamayı işkenceye çevirdiler. Sonuç olarak yürürlükte olan bir yasa hükmü uygulanmıyor. Ek 19'uncu maddenin uygulanarak sigortalılığınızın durdurularak prim borcunuzun silinmesini ve emekli aylığı bağlanmasını talep edin. Borcunuz silinip emekli edilmediğiniz takdirde, uğrayacağınız maddi ve manevi zararlarınızı, yasayı uygulamayan grevlilerden talep edeceğinizi belirlin. Talebinizin reddedilmesi üzerine de vakit geçirmeden İş Mahkemesi'ne dava açıp hakkınızı yargı yoluyla almaya çalışın.

Hiç yorum yok:

Arşiv