27 Eylül 2008 Cumartesi

İstediğiniz zaman emekli olabilirsiniz

Soru: 1 Haziran 1962 doğumluyum. 25 Mart 1981' den itibaren iş yerimden dolayı Bağ-Kur 'lu oldum. O günden bugüne kadar aralıksız olarak prim yatırdım. Bağ-Kur'da emekli olmak için prim ödeme günümün dolduğunu hesapladılar. Prim borcumu yeni aftan yararlanarak yatırdım. Yalnız Bağ-Kur'dan 10 Nisan 1983 ile 1 Ocak 1986 arasında maliye kaydım gözükmediğinden dolayı, emeklilik yaşımın 46 değil 47 olacağını belirttiler. Daha sonra söz konusu dönemde asker olduğumdan askerlik süremi borçlandım ve bedelini ödedım. Bu borcu ödemem karşılığında
(askerlik borcu) yaş sınmmm geri geleceğini ve emeklilik talebimin kabul edileceğini söylediler. Yukanda yapmış olduğum işlemler çerçevesinde, e~ekli olup olamayacağını hakkında bilgi almak istiyorum.
Cevap: 1 Haziran 2002 itibarıyla 25 tam yıl prim ödeme süresini doldurmaya sizin gibi 3.5 yıldan fazla, 5 yıldan az süredir sigortalı olarılar emekli olmak için 25 tam yıl (9000 gün) prim ödeme ve
46 yaş şartlanna tabi bulunuyor. Emeklilik için aranan şartlan yerine getirdiğinizden, istediğiniz zaman emekli olabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Arşiv