29 Eylül 2008 Pazartesi

Eski memurlar yeni yasaya değil bugünkü yasaya tabi

Soru: 31 Temmuz 2007' den itibaren polis memuru olarak çalışmaya başladım. Askerliğimi ve SSK'lı hizmet günlerimi saydırmak ve birleştirmek istiyorum. 1 Ekim'den itibaren askerliği saydırmanın bedelinin maddi olarak yüksek olacağını öğrendim. 20 Nisan 2006 ile 30 Nisan 2006 arasında, 10 gün SSK'lı olarak çalıştım. 31 T emmmuz 2004 ile 31 Ocak 2005 arasında da kısa dönem olarak 6 ay askerlik yaptım.
1) Askerliğimi ve sigortalılığımı saydırdıktan sonra, ne zaman emekli olabilirim?
2) Sizce askerliğimi saydırmalı mıyım? Bana getirisi, götürüsü ne olabilir?
3) Askerlik saydırma bedeli şu an için ücret olarak ne kadar?
4) Yeni yasalarla birlikte askerlik yaptığım tarih, sigortalı olduğum dönem, mesleğe başladığım dönemin bana getirdiği avantaj ve dezavantajlar nelerdir?

Cevap:
1)Emekli olmak için 25 tam yıl fiili hizmet süresi ve 52 yaş şartlarına tabisiniz. Askerliğinizi borçlanmanız ve sigortanızı saydırmanız fiili hizmet sürenizi 190 gün artırır. Aynca askerlik süreniz emekli ikramiyesi hesabında çalışılmış süre gibi dikkate alınır. Emekli olacağınız tarihe etkisi olmaz. 20 tam yıl fiili hizmet süresini doldurduğunuzda 5 yıl da fiili hizmet süresi zammı alarak, fiili hizmet sürenizi 25 tam yıla tamamlamış olursunuz ve 52 yaşınızı dolduruyorsanız bu tarihte, doldurrmuyorsanız 52 yaşı doldurduğunuzda emekli olabilirsiniz.
2) Bize göre emekli olacağınız tarihi değiştirmediğinden askerliğinizi borçlanmanıza gerek yok. Getirisi fiili hizmet sürenizi 180 gün artırır, emekli ikramiyesinin hesabında dikkate alınır. Ödeyeceğiniz borçlanma bedeli de götürüsüdür.

3) Askerlik borçlanma bedelini, memuriyet giriş derece ve kademenize göre emekli keseneğine esas aylığınızın tüm unsurlarıyla (göstergeniz, varsa ek gösterge, taban aylığı, tazminat karşılığı ve varsa kıdem aylığı) toplamının, talep tarihinizdeki cari katsayı oranı ile çarpılması sonucu elde edeceğiniz emekli keseneğine esas aylık tutannızın, kesenek karşılığı oranlan toplamı (yüzde 36) ve ay cinsinderı askerlik sürenizle (6 ay) çarpılması suretiyle hesaplayacaksınız.

4) Emekli olma şartları açısından yeni yasaya değil, bugünkü yasaya tabisiniz. Bu açıdan yeni yasadan olumsuz etkilenmeyeceksiniz.

Hiç yorum yok:

Arşiv